Artykuły - Zestaw ćwiczeń gimnastycznych dla chorych na SM
 
 
Zaloguj się...
Nazwa użytkownika:

Hasło użytkownika:

Zapamiętaj mnie



Zapomniałem hasła

Zarejestruj się!
Menu
Stowarzyszenie
Strona główna
Artykuły
Galeria
Forum
Download
Linki
 
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych dla chorych na SM
  Napisany Sun 18 Feb 2007 przez Cypek (29060 odsłon)
Ćwiczenia w leżeniu na plecach:
  • Wdech nosem – przenosimy wyprostowane ręce za głowę, wydech ustami – opuszczamy ręce wzdłuż ciała,
  • Zginanie grzbietowe i podeszwowe obu stóp równocześnie,
  • Naprzemienne zginanie grzbietowe i podeszwowe stóp,
  • Krążenia stóp na zewnątrz i do wewnątrz,
Leżenie na plecach, nogi zgięte w kolanach, stopy oparte o podłoże:
  • Przyciąganie na przemian prawego i lewego kolana do klatki piersiowej,
  • Przyciąganie obu kolan do klatki piersiowej,
  • Jazda na rowerze do przodu i do tyłu
  • Przenoszenie złączonych kolan na boki
  • Unoszenie bioder w górę (z zatrzymaniem do 6)
  • Ręce oparte na udach, sięgamy w stronę kolan unosząc też głowę w górę i wytrzymujemy do sześciu
  • Ręce na karku, sięgamy prawym łokciem do lewego kolana i odwrotnie
  • 1 – unosimy biodra w górę, 2- prostujemy nogę, 3 – zginamy i stawiamy nogę na podłożu, 4 – opuszczamy biodra
  • opieramy dłonie na brzuchu, wdech - brzuch unosi się w górę, wydech – brzuch opada
Nogi wyprostowane:
  • 1 – zginamy nogę w kolanie, 2 – prostujemy nogę (to samo wykonujemy 4 razy wolniej i z zamkniętymi oczami)
  • 1 – zginamy nogę w kolanie, 2 – przenosimy nogę przez kolano, 3 – wraca noga z powrotem, 4 – prostujemy nogę
  • 1 – zginamy nogę w kolanie, 2 – kolano w bok, 3 – kolano wraca do pionu, 4 – prostujemy nogę
  • 1 – przenosimy piętę na kolano, 2 i 3 – zsuwamy nogę po piszczeli, 4 – kładziemy nogę na podłoże
  • 1 – wyprostowana noga w bok, 2 – powrót
  • 1 – przenosimy wyprostowaną rękę za głowę (przodem w górę), 2 – zmieniamy równocześnie położenie obu rąk, jedna wraca przodem w dół, a druga unosi się przodem w górę
  • 1- przenosimy wyprostowaną rękę bokiem w górę, 2 – zamieniamy położenie obu rąk, jedna wraca bokiem w dół, a druga unosi się bokiem w górę,
  • równocześnie unosimy prawą rękę i lewą nogę w górę i odwrotnie
  • równocześnie przesuwamy prawą rękę i lewą nogę w bok
  • zataczamy w powietrzu wyprostowaną nogą duże koła (można pisać swoje imię, rysować ósemki itp.)
  • zataczamy rękoma duże koła, ósemki, znaki nieskończoności, piszemy różne wyrazy (obiema rękoma równocześnie i osobno, a także w różne strony)
  • sięgamy palcem wskazującym do nosa (na przemian prawą i lewą ręką szybko i wolno, z otwartymi i z zamkniętymi oczami)
Leżenie na brzuchu:
  • naprzemienne zginanie kolan
  • równoczesne zginanie kolan
  • płyniemy żabką
  • wyciągnięte ręce w przód - klasnąć przed sobą, przenosimy ręce w tył - klasnąć nad pośladkami
  • unosimy prawą rękę i lewą nogę i odwrotnie
  • podciągamy bokiem kolana (tak jak przy czołganiu)
  • opieramy palce stóp na podłożu i unosimy w górę kolana , wytrzymujemy do sześciu napięcie ud
  • napinamy pośladki (wytrzymujemy do sześciu)
  • opieramy dłonie na wysokości barków, wdech nosem unosimy tułów w górę, wydech ustami opuszczamy w dół
  • przechodzimy z leżenia przodem do siadu na piętach i z powrotem
Klęk podparty:
  • unosimy prawą rękę i lewą nogę i odwrotnie, utrzymujemy równowagę
  • balansujemy tułowiem w przód, tył i na boki
  • prostujemy nogę i zataczamy koła w prawo i lewo
  • sięgamy prawym łokciem do lewego kolana i odwrotnie
  • ukłon japoński
  • pozycja czworacza, przemieszczanie się w przód, tył, na boki
  • dłonie skierowane do siebie palcami i dotykamy brodą podłoża, ściągając łopatki
  • wdech nosem – przenosimy wyprostowaną rękę w bok, wydech ustami powrót
Stanie:
  • wspięcie na palce
  • wspięcie na pięty
  • 1 - zginamy kolano w przód, 2 – przenosimy zgiętą nogę w bok, 3 – powrót kolana w przód, 4 – stawiamy nogę
  • krążenia wyprostowaną nogą w prawo i w lewo
  • przenosimy rownocześnie piętę na kolano i palcem wskazującym dotykamy czubka nosa
  • stanie w lekkim rozkroku – balans ciała z jednej nogi na drugą
  • wdech – wspięcie na palce z uniesieniem rąk w górę, wydech – opuszczenie rąk z powrotem
Powrót :: Drukuj :: E-mail
 
Komentarze są własnością ich autorów. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.
Szukaj
Najnowsze artykuły
Najpopularniejsze artykuły
Kto jest online?
1 użytkowników jest na stronie (1 użytkowników przegląda Artykuły )

Użytkownicy: 0
Goście: 1

więcej...
Licznik

Copyright © by Biegusy 2006-2010
Stowarzyszenie Chorych na Stwardnienie Rozsiane SM w Zielonej Górze
Stwardnienie Rozsiane | Antymail | Forum stwardnienie rozsiane SM